středa 2. prosince 2009

Cafe de Paris

Cafe de Paris je půvabná rodinná brasserie na Maltézském náměstí, do které není radno vejít, pokud nemáte hlad, protože neochutnat by byla zásadní chyba. Restaurace má jednoznačnou tvář a koncept, do kterého skvěle zapadá specialita podniku: Entrecôte „Cafe de Paris“ – hovězí steak s domácími hranolkami, omáčkou dle 75 let staré, tajné receptury, listovým salátem s čekankou a s křupavou bagetou. Když mě tam poprvé hladového zavedla Elizabeth, chtěl jsem se podívat na menu, jestli má vůbec cenu sedat si v tak drahé lokalitě, ale sám majitel mi představil podnik a specialitu a já nemohl odmítnout – a jsem za to rád. Entrecôte můžete mít, krom „Cafe de Paris“ verze, jěště s dvěma druhy omáček – Béarnaise s estragonem, či jemnou Parisienne s červeným vínem. To vše za méně než tři sta korun. Jídlo dostanete na stříbrných podnosech, které zahřívají svíčky a milá a pozorná obsluha vám servíruje na talíř v okamžiku, kdy dojíte.

Poprvé jsem byl tak spokojen, že jsem si místo moučníku dal ješte Terinu z Foie Gras se švestkovo-višňovým čatný a medovou redukcí; moje spokojenost dosáhla vrcholu. Seděli jsme na krásné zahrádce, byl večer, Elizabeth byla zabalená do deky, popíjeli jsme francouzské růžové víno a já s každým soustem mého pseudo moučníku znovu a znovu zažíval pocit absolutního blaha.

Včera jsme si večeři zopakovali, kolem osmé hodiny byla restaurace plná a museli jsme chvilku počkat na baru. Ona malá velikost je jednou z nevýhod, ale na druhou stranu zase dodává intimní a útulnou atmosféru. Captain Morgan, cigareta a už jsem se mohl těšit na svou cibulovou polévku. “Těšili” jsme se také ze společnosti ostatních lidí, usazených až příliš blízkou po obou stranách našeho stolu a my věděli, že alespoň jeden budeme potřebovat jako servírovací; stříbrné podnosy přeci potřebují dost prostoru. Netrvalo dlouho a místo bylo. My jsme si pak mohli užít naši večeři, klid i chanson.

Pro dva si připravte tak tisíc korun, podle toho, kolik chodů sníte, ale já bych do sebe už třetí nedostal. Když se zastavíte na rychlou polévkou, bude vám zase stačit korun tak padesát. Návštěvu rozhodně doporčuji, ale zase mi moc často nezabírejte místo.


http://www.cafedeparis.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat